Lanzarote

Dag allemaal!
Vandaag zitten we een dagje op zee, op weg naar Malaga. Gisteren zaten we op Lanzarote. Lanzerote is een eiland die gevormd is door meerdere vulkaanuitbarstingen. Het landschap bestaat dan ook vooral uit vulkaanzand, gestolde lava en dode vulkanen. We hadden er een excursie geboekt naar het Timanfaya Nationaal Park. De excursie had onderweg 3 haltes. Bij de eerste halte konden we een kamelenrit maken. We hadden een heel grote kameel, die al onmiddellijk een naam van Jennifer had gekregen, nl Jumbo. Het was een spannende en onvergetelijke rit. We hebben enkele filmpjes gemaakt die we jullie bij thuiskomst zeker zullen laten zien. Daarna reden we met de bus naar de 2de halte. Een soort toeristisch centrum waar men ons enkele experimenten liet zien die te maken hadden met het vulkanisch gebied. Ze lieten ons voelen hoe warm de grond er op sommige plaatsen was. Ze toonden ons ook dat een paar meter onder de grond de temperatuur hoog genoeg was om een bos hooi te doen ontbranden. Ten slotte lieten ze ons een kunstmatige geiser zien. Deze was kunstmatig omdat Lanzarote geen ondergronds water heeft. Dus goten ze er een emmertje koud water in. Dat spoot er dan na enkele seconden met een geweldige kracht uit, zeker 5m hoog. Hierna volgde een lange busrit door het prachtige maanachtige landschap naar de laatste halte: een wijnkelder die zeer lekkere wijnen verkocht. We hebben een fles meegenomen om thuis nog eens te kunnen nagenieten van onze vakantie.

’s Avonds genoten we van het tweede galadiner van de cruise. Jennifer zag er beeldig uit. Op menu stonden garnalencocktail, pompoensoep, kreefttagliolini, parelhoengebraad en als nagerecht een lekker ijsje.

Vandaag hebben we een vrije dag op de boot. We hebben dus lekker uitgeslapen want de vorige 3 dagen was het elke keer vroeg opstaan. Na deze post gaan we nog meedoen met de quiz van de dag. En daarna misschien nog wat fitnessen of zwemmen. Tot de volgende post!